جستجوی این وبلاگ

۱۸ آبان ۱۳۸۷

خون و شراب و طرحي نو در انداختن

چيزي كه در اين وبلاگ بيش از هر چيز ديگری پرسش برانگيز بوده عكسي از من است (در حاشيه سمت راست وبلاگ) كه گويي تبليغ نوشيدن آبجو است تا القا كننده آن بيت زيرينش كه "بيا در ساغر اندازيم و طرحی نو در اندازيم" باشد!

از اين رو بر آن شدم تا براي عشاق الكل از مصرف نوشيدني هاي الكلي آماری بدهم كه اين نرخ ازدياد الكل خون به مرور چه اثاري مي تواند در بدن ايجاد نمايد. بهترين جدول را در اين رابطه از دائره المعارف اينكارتا (Encarta Encyclopedia) استخراج كردم كه ذيلن ملاحظه مي فرمائيد:



بايد حضور خوانندگان عزيز يادآور شوم كه آن "بيا در ساغر اندازيم..." صرفن تا رديف دوم جدول را در بر مي گيرد و اصلن قصد امتداد اين قضيه را ندارم كه بيشتر از 0.05 درصد، چندان طرح نويي را مسبب نيست! (توضيح آن عكس هم عرض كنم كه تصويریک سلفی ست كه سه سال پيش با موبايل در كافه اي در كوههاي تيان شان (شيمبولاك) گرفتم).

باری، من خود دو بار گرفتار 0.20 درصدش شده ام (اصطلاحن سياه مستي) و اصلن به كسي توصيه نمي كنم وارد اين بخش بشوند كه آدميزاد را به "غلط كردم" وا مي دارد! همان نيمچه سرخوشي به نظرم كاملن كافيست و توصيه مي كنم اگر مي خواهيد شروع كنيد، هرگز هم پياله حرفه ای های* اين داستان نشويد تا مجبور شويد پا به پایشان بنوشيد و دست آخر، به روز سياه بنشينيد!

_____________________________________

* - گفتم حرفه اي، ياد يكي از اقوام باحال درگذشته مان افتادم به نام "حسين آقا" كه به گمانم اين جدول در مورد ايشان اصلن صدق نمي كرد ايشان تمام روز مشغول نوشيدن بودند طوري كه به شوخي به ايشان مي گفتند اگر آزمايش خون بدهد احتمال دارد در "الكل بدنش" مقداری خون هم پيدا شود!

پ.ن. : واقعن حيف كه اين آموزشهاي مقدماتي و به درد بخور مصرف "صحيح" مشروبات الكلي جايش در آموزش و پرورش ما خاليست و تنها با يك نظر قرون وسطائي "حرام است" مي خواهند قال قضيه را بكَنند! 

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام مهران جان

ببخشید من عجیب گرفتار بودم و همچنان هستم.

چند روز پیش معاون مدیرعامل شرکت از فرانسه مهمان ما بود. ما هم رفتیم به یک رستوران عجیب!
برای نوشیدنی شراب لین بیائو آوردن. لین بیائو رو میشناسی که جانشین مائو بود اما در حین فرار در مغولستان هواپیماش سقوط کرد.
آقا روم نشد که عکس بگیرم یک مضمون ناب وبلاگی رو از دست دادم. شدت الکل آنقدر بالا بود که فندک زد و روی گیلاس آتش بود. شعله آبی فوق العاده جالبی در حالی که توش هم یخ بود. ببین درصد الکل رو!

ناشناس گفت...

درود مجيد جان
البته مهردادم! :)‌آقا اين ودكاها و كنياكاي چيني بدفرم ادم رو آتش ميزنه! البته مثل آت و اشغالهاي روسي زياد سر درد آور نيست ولي پيشنهاد مي كنم در چين بيشتر سراغ آبجو برويد (البته شراب بهتره ولي گرونه!) خلاصه كه اگه اسم عرقي لين بيائو باشه بايد هم آتشين باشه. از مرگ لين بيائو حتي چيان اي شك هم برافروخته شد، شما ميخواهيد نشويد. ;) ا

ناشناس گفت...

البته آقا مهرداد، ببخشید.

ودکای سفید اینها که وحشتناکه و من یکبار در وبلاگ آورده بود که اون آتش آبگونه!!. میدونی که من محتاطم تو نوشتن!

عحیبه. من مطالبت رو بیشتر با گوگل ریدر تعقیب میکنم. امروز نشون داد که پست جدیدی داری ولی اومدم اینجا چیزی ندیدم! اشتباه شده ظاهرا. .

تا بعد