جستجوی این وبلاگ

۰۶ آذر ۱۴۰۲

کُد پلاتینیوم




کد پلاتینیوم که در ادامه این پست 👈" کُد طلایی" عرضه میگردد؛ فقط برای تحلیل و بررسی کسانی است که قدرت سوپرپاورها (ابرقدرتها) را در تعویض حکومتهای دست نشانده شان خیلی دستکم میگیرند و فکر می کنند غیر از تحلیلهای آبکی و پروپاگاندای رسانه های "جریان غالب" یا آنطور که من می نامم "عقل بر چشم"، باقی تحلیل ها بی ارزش است:

>کُد1: بازه زمانی شروع جنگ ارتش آمریکا با ویتنام تا شکست کامل آمریکا از ویتنام شمالی و ویِت کنگها!؛ در درازای 19 سال و 5 ماه و 4 هفته و 1 روز (از اول نوامبر 1955 تا 30 آپریل 1975)

>کُد2: بازه زمانی شروع جنگ ارتش سرخ شوروی با افغانستان تا شکست کامل شوروی از مجاهدین افغان!؛ در درازای 9 سال و 1 ماه و 3 هفته و 1 روز (از 24 دسامبر 1979 تا 15 فوریه 1989)

>کُد3: بازه زمانی شروع حمله ارتش آمریکا به افغانستان تا پیروزی کامل آمریکا و تعویض حکومت وحشت طالبان و استقرار حامد کرزی در کابل؛ فقط یکماه و 28 روز!! (از 7 اکتبر تا 5 دسامبر 2001).

>کُد4: بازه زمانی شروع حمله ارتش آمریکا به عراقِ صدام حسین تا فتح کامل بغداد و پیروزی رعدآسای آمریکا؛ فقط و فقط 22 روز!!! (از 19 مارچ تا 9 آپریل 2003).

>کُد5: بازه زمانی شروع حمله گسترده ارتش روسیه «بعنوان دومین ارتش قدرتمند جهان» به اوکراین و ناکامی در اهداف روس ها تا این لحظه؛ تا امروز یکسال و 9 ماه و 3 روز (از 24 فوریه 2022 تا زمانی نامعلوم....)

حال لطفا بفرمایید بنشینید و تحلیل بفرمایید که چطور ممکن است که "اتحاد جماهیر شوروی" با ان "ارتش سرخ" پرشمار و زبانزد، که تازه در همسایگی افغانستان نیز بود، از پس "مجاهدین افغان" برنیامد؟ 

و در عین حال بفرمایید که چطور ممکن است که آمریکا از آنور دنیا بلند میشود و می آید و دو حکومت فوق قوی در منطقه خاورمیانه یعنی طالبان و صدام را که هر کدام سالیان سال ملت های چند میلیونی تحت ستمشان را چزانده بودند و هیچیک از آن ملت ها حتی کوچکترین اعتراضی هم نمی توانستند به ایشان بنمایند را به راحتی آب خوردن سرنگون می کند! درحالیکه همان "ابرقدرت" آمریکا در جنگ ویتنام طی حدود بیست سال نتوانست از پس ویت کنگهای هو شی مین و تان داک تِنک ویتنام شمالی برآید یا مثلا در جنگ کره طی بیش از سه سال نتوانست "کیم ایل سونگ" رهبر کره شمالی را مانند صدام یا ملاعمر یا قذافی و دیگر پادوهایش به تسلیم خویش وادار نماید.

حال تازه عراقِ صدام حسین و افغانستان طالبان مانند حکومتهای کره شمالی و ویتنام شمالی وقت، نصفه و نیم بند نبودند بلکه آن کشورها با محدوده و مرزهای کامل جغرافیایی و ارتش و تجهیزات کامل و در عین حال کلیه مبانی و پایه های قدرت دولتی رسمی مثل وزارت خانه ها و سازمانها و سفارتخانه های خارجی بودند که همانطور که می دانید در یک جنگ دیگر؛ کل ارتش و سپاه پاسداران ج.ا.ایران با همه تجهیزاتی که شاه ایران در دهه 70 میلادی خریداری کرده بود با جمعیت 40 میلیونی مستقر در منطقه (همسایگی عراق)؛ ظرف 8 سال زورش به همان حکومت صدام حسینی که "حکومتش22 روزه توسط اربابش ترکید" نرسیده بود! اما تا آمریکا فقط اراده کرد؛ 22 روز بعد سربازانش در بغداد داشتند مجسمه صدام حسین در میدان "فردوس" را سرنگون میکردند.

بازگشایی کدها را مثل قبل به خودتان وامیگذارم ولی با این حال فکر می کنم با توجه به موارد تابلو و روشنی که این کُدها برایتان بازگو می نمایند؛ اگر به نتیجه ای جز اینکه «ابرقدرتها تنها حکومتهای دست نشانده خودشان را میتوانند به سرعت سرنگون کنند چون بدیهی است که ساختارقدرتهایشان را چون مومی در دست دارند» برسید؛ واقعا دیگر نمیدانم چه می توانم گفتن! (مطمئنا تسلیمم!)

ضمنا پس از بررسی موارد بالا "بشرط هم نظری" به شما قول می دهم که بسادگی می توانید «عدم موفقیت این روزهای ارتش فول امکانات اسراییل پس از پنجاه روز آزگاردر نابودی برق آسای حماس که همین بغل گوشش در باریکه غزه است» را نیز تحلیل و ریشه یابی بفرمایید. مثلا یک تناسب ساده آماری می بندید میان قدرت و امکانات حماس و ارتش مدرن اسراییل و از آنطرف میان عراق صدام و آمریکای بوش،  و محتملا در می یابید که اگر "حماس" تحت قیمومت آن ارباب بزرگ نمی بود؛ با در نظر داشت همین احتمالات ریاضی می بایست نابودی کاملش تنها یک روز کاری برای اسراییل زمان می بُرد و نه بیشتر! 

هیچ نظری موجود نیست: