جستجوی این وبلاگ

۰۷ دی ۱۴۰۲

شیطان

سال 2023 را بگذارید با یک تعریف به پایان بریم. تعریفی که سالهاست در نوشته هایم به انحاء مختلف مطرح میکنم ولی نه بصورت مستقل. اینبار اما بهتر است مستقلا به آن بپردازم. البته بسیار مختصر و مفید با درنظرداشت حوصله خواننده جوان که در این روزگار خیلی زود سر میرود! پس بی معطلی می روم سراغ تعریف "شیطان":

اگر چیزی در این دنیا به نام "شیطان" یا "نماد زشتی و پلیدی" وجود داشته باشد؛ قاعدتا از جنس "پیرمرد" است. چرا که بطورکلی با موجودیت و عرض اندام "زنان" و بالاخص دختران در اجتماعات بشدت مشکل دارد (اکثر پیرمردان بابت از کار افتادن دستگاه تناسلی شان اینگونه اند. چشم ندارند لذت دختران از هم صحبتی و هم آغوشی با پسران و در نهایت رشد برابر در جامعه را ببینند) و همواره از زنان میخواهد که در خانه و پستو مستور باشند و اگر زمانی لازم شد در ملا عام بیایند باید حتما در پوششی سخت محبوس باشند! شیطان حتی از صدای زنان هم بیزار است و آواز خواندنشان را برنمی تابد. غیر از اینها، دشمن شماره یک آزادی و شادی درمورد کل انسان هاست. با رقص و طرب و موسیقی و خواندن آزادانه بطورکلی مخالف است. با پوشش آزادانه چه زن و چه مرد، عموما مسئله دارد. با خنده و شور و مستی و هر عامل نشاط انگیز ناسازگار است. چشم دیدن جشن و میهمانی و کارناوالهای شاد و روابط دوستانه میان زن و مرد را ندارد. درحکومتداری با فعالیت احزاب آزاد و سندیکاها و گروههای متحد نخبگان عناد بسیار دارد و کلا حق طلبی انسانهای آزاد را خوش نمی دارد، چون "حق" را خیلی محدود و تنها برای پرستندگان خودش یا همان شیطان پرستان میخواهد… 

حال ببینیم "شیطان" چه چیزی دوست دارد. او تا دلتان بخواهد عاشق ناراحتی و زجرکشیدن و عذاب دیدن انسان است! عاشق گریه و ضجه مویه است. دوستدار رنگهای کدر و تیره است. شیفته ی بوی تعفن دهان پرستنده واقعی است. دلباخته اینست که آدم تا میتواند از لذتها بپرهیزد و فقط شکرگزار او باشد و جلویش کرنش نموده هر روز و همیشه رو به سمت خانه اش تا کمر خم شود و بخاک بیفتد! (آخه چرا؟؟؟). میخواهد انسان 24/7 بفکر او باشد و از قوانین باستانی اش هرگز عدول نکند. اگر او بخواهد به کسی لطفی کند یا خیری برساند معمولا از آن کس طلب دعا و صدقه (پرستش بیشتر همراه با پول بیشتر برای بندگانش) یا حتی قربانی میکند. انسان تا میتواند حتی باید از صرف خوراک مطبوع خود نیز بپرهیزد تا همواره در سختی باشد. و اگر بشر زجر مصوب و مطلوب وی را نکشد؛ فی الفور وعده "عذاب" دنیوی و اخروی می دهد. در هیچ کجا حرفی از حقوق و قوانین "کار" شرافتمندانه نمی زند چون عاشق پول مفت است. همه دیگر ابناء بشر باید کار کنند برای پرستندگان و مریدان وی. و مریدان نیز تنها باید کسانی را دوست بدارند که وی را میپرستند و از هرکه به وی احترام نمی گذارد دوری جویند و ایشان را "نجس" و "دشمن" خوانند و حتی محبوس و معدوم دارند…

خلاصه هرجا از موجودی با یکی یا تمامی صفات بالا یاد شد و سخنها رانده شد؛ بدانید ونیک بهوش و آگاه باشید که همو خودِ خودِ اصل "شیطان" است و پرستندگان و مریدان وی هم "شیطان پرست" اصیل هستند.

باقی تعاریف رایج از شیطان، مُهملاتی بیش نیست. اینکه شیطان سرخ رنگ است و شاخ دارد و دُم دارد و سُم دارد و زشت روست و آتشین خوست و خزعبلاتی از این دست، همگی تنها برای رد گم کنی و یا فریب است. ظواهر ادعایی "شیطان" یعنی رنگ و دم و شاخ و سم هیچ مشکلی برای انسان نمی آفریند، رنگ رخسار که مهم نیست؛ "عمل شیطان" مهم است که همانا آزار انسان است به انحاء مختلف و طلب گمراه شدن وی از خط اصلی زندگی یعنی «جدا شدن از زندگی طبیعی و شاد که "زندگانی مرفه از نوع زمینی ست"». همین و همین!

امید است که همواره از شیطان و پرستندگان شیطان بدور باشیم.

نیم آ (عکس آمین!)😎

هیچ نظری موجود نیست: