جستجوی این وبلاگ

۱۰ دی ۱۴۰۲

منابع غنی افغانستان


 در خبرها خواندم که افغانستان فوق العاده از حیث مواد و منابع کانی غنی و سرشار است. بطوریکه تخمین میزنند که تنها ذخایر "لیتیوم" موجود در خاک این سرزمین به اندازه کل منابع نفت خلیج فارس می ارزد! 

خواستم بگویم که

۰۷ دی ۱۴۰۲

شیطان

سال 2023 را بگذارید با یک تعریف به پایان بریم. تعریفی که سالهاست در نوشته هایم به انحاء مختلف مطرح میکنم ولی نه بصورت مستقل. اینبار اما بهتر است مستقلا به آن بپردازم. البته بسیار مختصر و مفید با درنظرداشت حوصله خواننده جوان که در این روزگار خیلی زود سر میرود! پس بی معطلی می روم سراغ تعریف "شیطان":

۲۶ آذر ۱۴۰۲

پروسه های خنثی سازی

شما وقتی در راه طراحی، مدیریت و کنترل یک سیستم فوق پیچیده، بعنوان مثال، هوش مصنوعی؛ با تولید و تکثیر عواملی غیر برنامه ریزی شده مواجه شوید که آن عوامل را مزاحم و سد راه خود در کنترل و گردش مطلوب سیستم تشخیص دهید؛ 

۱۳ آذر ۱۴۰۲

یک قصه تصویری جالب

دیروز یک کمیک جالب دیدم، پیش خود گفتم بد نیست با شما قسمت کنم: (البته در پیام اصلی خالق اثر دست نبردم؛ فقط کمی ایرانیزه اش کردم!) بامزه شد 👇

فلسفه در جهان امروز

 آماده اید کمی بفلسفیم!!؟

برو بریم...

امروز میخواهم برایتان در مورد خود "فلسفه" صحبت کنم که البته یکجورایی به پست قبل در همین وبلاگ که دیروز نوشتم نیز بی ربط نیست.

۱۱ آذر ۱۴۰۲

روشنفکران امروز ایران

 با نهایت شادی امروز بالاخره مجاب شدم که پس از بارها برخورد در سطح شهر، بیایم اینجا و بگویم که «من جریان روشنفکری نوین ایران را بجای دانشگاهها و پژوهشکده ها و اتاقهای فکر که ماحصلش را در خروجی "کارشناسان ارشد" این مؤسسات دیده ایم؛ در مکانی کاملا غیر منتظره، یعنی در میان اقشار محروم و کم درآمد و مخصوصا کارگران ماهر دیده ام!»


۱۰ آذر ۱۴۰۲

دو کلمه با پژوهندگان فرازمینیان باستان



درپاسخ به پژوهشهای محققین فضانوردی باستان در سریال پر مخاطب "ما و فرازمینیها" که سخت تلاش دارند ما باور کنیم فرازمینی ها قبلا به زمین زیاد آمد و شد می کردند و ما مدیون ایشان هستیم؛ فقط باید گفت: 

"که چی؟" 😕