جستجوی این وبلاگ

۲۴ آبان ۱۴۰۱

خبر امیدوارکننده

 دیروز بالاخره پس از سالها یک خبر نوید بخش آمد که کمی به آینده ایران امیدوارتر شدم و آن دیدار مسیح علینژاد (مسیح ایران) با مکرون "پرزیدنت کشوری که خمینی را برایمان لقمه گرفت" بود. این دیدار با اینکه غیر رسمی بود ولی بسیار اهمیت داشت و نوید روزهای خوب پیش روی را می دهد.

در حقیقت یکی از آرزوهای من در خصوص راهکار "واقعی" عبور از جمهوری اسلامی به واقعیت نزدیک شده است. که آن دیدار اپوزیسیون واقعی و نه فیک جمهوری اسلامی با سران فتنه 57 (اعضای اصلی G7 فعلی) برای برداشتن حکومتی است که خودشان بروی کار آوردند.

حال که این مهم استارت خورده می ماند خطوط اصلی و تاپیک جلسه برای دیدارهای رسمی بعدی که به نتیجه برسیم.

مسیح که این وبلاگ را مطمئنا نمی خواند، ولی امیدوارم خطوط ذیل بعنوان متن خواستهای ایرانین، در جلسات آتی با سران کشورهای ابرقدرت بر او الهام شود!:

ای سران قدرتهای بزرگ: این درست است که جمهوری اسلامی به دو دلیل عمده که هر دو منافع ملتهای شما را تأمین می نماید، هنوز وجود دارد و در ایران سبعانه حکمرانی می کند. دلیل اول بابت تأمین سوخت و انرژی و مواد اولیه بی دردسر و ارزان برای شما از چشمه پرنعمت خلیج فارس (نفت خام، گازو میعانات گازی و مواد اولیه معدنی) و دلیل دوم بابت نقش بحران ساز و پر تنش جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه که باعث میشود براحتی تسلیحات خود را به منطقه گسیل نمایید و در حقیقت کل کشورهای منطقه را مستقیما کنترل نمایید. 

اینها درست! 

ولی همانگونه که مستحضرید این بچه مار مستقر در آستین تان دیگر براستی دارد مبدل به افعی خطرناکی میشود به قسمی که هر لحظه ممکن است نیشهایش را در اروپا و آمریکا نیز وارد کند. دیدید که با ارسال موشک و drone به روسیه برای سرکوب اوکراین، گامهای اولیه را برداشته است و مطمئن باشید با ساخت بمب هسته ای دیگر جلودارش نخواهید بود یا باید بسیار بیشتر برای برداشتنش هزینه کنید؛ می بینید که کم کم "شیب منفعت-ضرر" رژیم جمهوری اسلامی دارد به سمت ضرر میل می کند، پس تا زمان باقیست شر این جمهوری اسلامی را از سر ملت ما کم کنید و ما نیز متقابلا با امضای پیمان نامه ای رسمی به شما قول می دهیم که این دو قابلیت خود یعنی "استمرار تأمین سوخت بدون نگرانی برای شما و اقتدارتان در خاورمیانه" را در ازای رفاه ملت ایران حفظ نماییم.

"بگذارید ما نیز مثل باقی ملل دنیا از آزادی های اولیه انسانی برخوردار باشیم، با دنیا مراوده دوستانه داشته و از مفاد منشور حقوق بشر برخوردار باشیم؛ در ازای آن ما با شما عهد می بندیم که 1: قیمت نفت و گاز و مواد اولیه را با توافق کامل شما تعیین کنیم و همواره منافع شما را نیز در کنار منافع خود تأمین نماییم و 2: در هیچ پیمان منطقه ای و هیچ ائتلافی که بیم آن رود که منافع ملی و اقتدار کشورهای شما را در منطقه متزلزل می نماید، مشارکت ننموده همواره منافع شما را در راستای منافع خود ارزیابی و هرگز به آن تعرض ننماییم.

به گمانم اگر این دو موضوع اصلی برایشان مطرح شود به زودی زود این سرطان وخیم درمان میشود و ملت ایران نیز سرانجام روی خوشی را خواهد دید.

 از راست: لادن برومند، شیما بابایی، مسیح علی نژاد و رویا پیرایی در دیداری تاریخی با مکرون


هیچ نظری موجود نیست: