جستجوی این وبلاگ

۱۰ شهریور ۱۴۰۳

تعویض پادشاهی ها توسط "جهان پیشرو" (بیشرفها) در یک دقیقه

اگر cc روشن است خاموش نمایید تا زیرنویس چسبیده کاملا دیده شود

این ویدئو بخشی از فیلم "آکوامن 2018" است که به زبان خیلی ساده سیاست موبورهای از خود راضی و خودبرتربین را در برخورد با حکومتهایی مستقل که زیردست خود می انگارند و سر بر اطاعت بر خاک نمی سایند را نشان می دهد (من با تمثیل قحطی ایران در سال 1320 که پس از خروج رضاشاه صورت گرفت، یک زیرنویس مناسب برای این ویدئو تهیه نمودم که بالاتر قابل مشاهده است):

۰۹ شهریور ۱۴۰۳

مثالی برجسته بر اثبات جبر زندگی و مذمت قصاص و مجازات مرگ



این فیلم کوتاه تلخ از یک تصادف که در عوارضی اتوبان منطقه توسکانی ایتالیا حدود سه ماه پیش اتفاق می افتد (لینک خبر) که منجر به کشته شدن سه انسان و جراحت شش نفر دیگر منجمله دو کودک میگردد از نظرگاه فلسفه ی زیست بسیار قابل تأمل و آموختنی است:

۰۱ شهریور ۱۴۰۳

اسرائیل

 یعنی اگر یه جا و فقط یک مکان در این منطقه ی خراب شده ی خاورمیانه بتونید پیدا بکنید که در اون حکومت بر اساس قوانین متمدنانه ی انسانی حکم میکنه و انواع آزادی ها در اون مجاز شمرده میشه و بچه ی آدم میتونه درش رشد طبیعی بکنه و مرفه و تمیز و مدرن زندگی و کار کنه؛ مطمئنا این مکان جایی نیست جز کشور متمدن و مترقی "اسرائیل".

۲۹ مرداد ۱۴۰۳

منطق واقعیت

 یک مسئله که ذهن مرا مدتهاست خیلی به خود مشغول کرده، دو مسئله ی اصلی در مورد مبحث شیرین "واقعیت" است! یعنی آنچه ما انسانها پس از آموختن و دانستنش، آن را «دربست قبول می کنیم» و ذره ای هم به صحت و سقمش شک نمی کنیم. چرا؟... چون زمانی در فلان کتاب و بهمان مرجع علمی ثبت شده و لابد و حتما درست است چون اگر غلط می بود ذکر نمیشد و یا چاپ نمیشد و یا پس از اعلام نقیض آن حتما پاک میشد. پس چون هست، واقعیت دارد و بنابراین تشکیک بر آن را حمل بر نادرستی میدانیم و حتی گاهی بر درستی آن بدون آزمون و تفکر اصرار می کنیم و جامه بر تن خویش می درانیم!

یکی این مورد مهم است و باید "بازتحلیل" شود در این پست و و یکی اینکه خودِ همین "واقعیت" که امروز برای ما "واقعیت" است باید بگوییم که اساسا همیشه و در تمام زمانها وجودخارجی نداشته است و همواره بمرور زمان و با گذشت سالیان به دایره ی واقعیات امروز ما وارد شده است. یعنی با کشف نظرگاههای جدید، موضوعاتی که روزگاری غلط، نا ممکن و نشدنی، توهم یا دروغ خوانده میشدند را پس از لمس یا با پشم دیدن و یا با منطق رسیدن، امروزه بعنوان "واقعیات مسلم" می شناسیم و در آن تردیدی نداریم.

حالیا که هر دوی مسائل بالا در دید کلی غلط است. و بسیاری از "واقعیات" آنگونه که ما آنرا در مدارس و مکاتب به دانش آموزان و دانشجویان چه در "علوم تجربی" و  چه خصوصا "علوم انسانی" می آموزیم؛ اصلا "واقعیت" نیست و خود "واقعیات امروز" در زمانهای آتی می توانند "خزعبلات" باشند. این را در ادامه توضیح خواهم داد...

۱۶ مرداد ۱۴۰۳

هشدار دمانس

 ولی و صاحب امر و فرمانده کل شیعیان جهان نشانه های بارز عارضه دمانس با زوال عقل بروز داده است. آقایان علما و فضلای ولی امر ساز جهانی تا دیر نشده بفکر جایگزین باشند پلیظ!:

علائم مشهود 1- پریشان گفتاری: خداانگاری و جاری شدن کلام خدا از زبان 2-پریشان رفتاری و پارانویا: نگاه به آسمان در جایی که هیچکس نه صدایی از بالا شنیده و چیزی دیده 3- درونگرایی: عدم توجه به واکنش دیگران... خلاصه بجنبید...

۱۵ مرداد ۱۴۰۳

فیل، الاغ، فکت 300 درصدی و توهم جنگ سوم جهانی!

آیا می دانستید که یک فیل و یک الاغ دنیا را بین خود تقسیم کرده اند؟

نمی دانستید؟!

ایرادی ندارد؛ با عظیم ترین تحول سیاسی بعنوان یک مثال آشنا شروع می کنم تا متوجه شوید: 


۱۲ مرداد ۱۴۰۳

هشدار دوم قدرت دوم

  بیش از دو ماه از قدرت نمایی اول گروه رتبه دوم یا قدرت شماره دو جمهوری اسلامی بود می گذرد. (امحاء ابراهیم رئیسی که در این لینک میتوانید بیشتر بخوانید)

اکنون نوبت به گام دوم از قدرت نمایی این گروه رسید که اینبار گریبان اسماعیل هنیه رهبر حماس را در تهران گرفت که با انفجار بمبی وی را به دیار عدم رهنمون شدند.