جستجوی این وبلاگ

۰۳ آبان ۱۴۰۱

بت سازی: اولین فاز پیروزی معترضین رادیکال

آیا هرگز دقت کرده اید که در اعتراضات اجتماعی بت داران و بت سازان همیشه پیروز بوده اند و بی بتان یا معترضین بی رهبر هماره بازنده؟ چرا؟...چون ذات انسان معمولا تمایل به بت سازی و بت پرستی دارد و نه آنارشی و حکومتهای اشتراکی.

توضیح بیشتر دهم؟ بروی چشم!

لازم نیست راه دور برویم. فاجعه 57 حول بتی به نام خمینی شکل داده شد و ادامه یافت. معترضین روسیه با وجود بتی کاریزما به نام لنین بر رومانوفها چیره شدند. اصولا هر اعتراضی باید بت داشته باشد. اما متاسفانه برای ایرانی معترض از نوع هالو و خام اش بت سازی مذموم است!

آخر مگر میشود بدون یک بت شناخته شده با کاریزمای قوی، سازماندهی ایجاد کرد؟!

خب همین شده که 44 سال است اعتراضات ایرانی به ج.ا. راه به جایی نبرده است. با ژست روشنفکرانه و مدرن ولی در حقیقت با حماقتی خفته، اندیشیده میشود که نباید بت ساخت.

بعنوان نمونه، همین دو روز پیش "حامد اسماعیلیون"، حدود یکصدهزار نفر را در برلین جمع کرد و جامعه اروپا را به حیرت واداشت. اما بلافاصله جماعت حسود کم خرد با کمک مزدوران و نفوذیهای اپوزیسیون بلند شدند تا با حسادت آشکار و بلاهتی ماندگار، وی را با برچسب های متعدد چپی و جمهوری خواه و تجزیه طلب و ضد پادشاهی و غیره سرکوب و منکوب کنند؛ که مبادا بتی برای ملت معترض ساخته شده باشد و هسته ای درست حسابی برای این ملت بخت برگشته شکل گرفته باشد!

هیهات که تا نفهمیم "فقط بت میتواند بت بشکند"، به هیچ کجا نمی رسیم.

اگر بت خامنه ای را نمی خواهیم، باید با یک بت قوی تر اقدام کنیم. با شعار و مزخرف گویی هیچ بتی نمی شکند. 

این محمد قصه های اسلامی بود که ابتدا بت هبل را در کعبه شکست تا سپس خود و الله اش بتوانند بر جایگاهش تکیه زنند. 

بت ایالات متحده و بسیاری از حکومتهای پیشرفته دنیا امروزه نهاد قانون گزاری شان است. یادتان هست سر حمله 6 ژانویه 2020 برخی جمهوری خواهان به ساختمان کنگره، چه بلوایی بپا شد و هنوز ادامه دارد؟ این کنگره، امروز همان بت ایالات متحده است که می پرستندش. 

اصلا بدون بت حکومتی متصورنیست. اگر امروزه بت حکومتهای پیشرفته تبدیل به نهاد و نماد شده بدلیل اینست که این حکومتها آزادی خواه، مستقر و استیبل هستند. همان آمریکاییها اگر دور بتی به نام جورج واشنگتن ائتلاف نمی کردند، هرگز جمهوری شان به ثمر هم نمی رسید چه رسد که بخواهد نماد قانون لیبرال و فردگرایی باشد. (یک ستون یا اوبلیسک 169 متری در واشنگتن خودنمایی می کند. این همان بت جورج واشنگتن است.).

یا فرضا مارشال دوگل بت فرانسویان بود برای انگیزه نجات از شر بت آلمانیها؛ هیتلر در ج.ج.2 و و و.... (یافت باقی بت های معاصر را به خودتان میسپارم.)

پس تا نمرده ایم و نمرده اید، زودتر آدم شوید و رویابافی را کنار گذاشته بر سر یک بت ائتلاف کنید. بهترین بت های امروزه ما همین حامد اسماعیلیون و مسیح علی نژاد هستند.

برای رهبری فردای ایران آزاد هم که رویایم را در پست قبل خدمتتان عرض کردم.

به امید شعور و آزادی...



هیچ نظری موجود نیست: