جستجوی این وبلاگ

۰۳ اردیبهشت ۱۳۸۶

راه حل

در  عمق  سایه های  شبــالوده  ی  پُرراز

من باز...

در ژرفنای صبح سرآغاز 

با نغمه دلباز مرغکان خوش آواز

من باز... 

در منظره روز،

در عصر دل افروز،

یا شامگه مستی،

بجای طرب 
                و 
                   سرخوشی 
                                  و 
                                       بستگی دل به غزل واره هستی 


و خلاصه به همه ساعت و هر وقت و به هر سبک و به هر ساز 

من باز... 

چون شیخک نادان دغل باز

واعظی کنم نزد خودم یا بر هر همدم غماز

شکوه ها کنم ساز!

از بابت مشکلات و پیش آمدن سختی، 
                                               
                                                       در مسیر بدبختی 

در جــــاده ی زندگی یِ پر از دست انداز

راه حل بجویم 

و بگویم

            و ببافم 

                         از برای رفع معضلات و نا ملایمات درد سر ساز

پاسخی مناسب، 

حیلتی چاره ساز...

در حالیکه 
هر پاسخ و 
هر حیلت و
هر خدعه و
هر فریب و نیرنگ...

میگردد بیرنگ!

زیرا که 

« مشکلات، 
هم درد و معضلات، 
هم غصه و ناراحتی و غم ز حرص و آز

در کنارخوشحالی، 

آزادی و دلشادی، 

دانایی و زیبایی

و حس خوش پرواز

تعریف زندگی ست».

زندگی بدون غم، 

بی مشکل و بی ماتم؛
 
نامش زندگی نیست!

راه حل نمی خواست؛ 

به زندگی بپرداز!